torsdag 24 maj 2018

Wild Turkey Rye och Abramis Brama "Tusen år"

WILD TURKEY RYE Beställde jag nyligen.
Vad säger man?!

Jo, vanilj och peppar i en härlig blandning!
Jag är ej så förtjust i Wild Turkeys Bourbon.
Jag tycker den är spritig och inte så intressant.
Men denna Rye är fin!
Sticker ut lite mer än Jim Beams Rye.
Den är  lite busig men med elegans. Kan man säga så?
359:- är helt ok enligt mig.
Den är helt värd att pröva.

Är detta Cowboywhiskey?
Alltså detta man drack innan prohibition?
Måste kolla detta.
Jag har för mig att innan förbudstiden så var det mer Rye Whiskey...

Är jag tjatig?
Ja, det är jag.
ABRAMIS BRAMA TUSEN ÅR har nu landat i min skivhylla!
Bra ljud! Kul att höra i stereo!
Är det nån som lyssnar i stereo idag?
Vill bara nämna att samarbetet med Uffe inför denna platta har varit bland det roligaste jag gjort.
Så prestigelöst....
Jag önskar att fler musiker får uppleva liknande känsla och arbete (för lite arbete var det ju faktiskt)

Jo, det är marble vinyl som ligger där....


Inga kommentarer: