lördag 10 februari 2018

Lördagens vinyler och en spya

LÖRDAGENS VINYLER Är dessa två godingar!
Headstones 2:a LP är lika bra som den första.
Det är lite speciell soft rock från England, 70-tal såklart.
Mark Ashton var huvudfiguren i bandet. Han spelade bl. a. i Rare Bird.

Baltik är en skiva med musiker från Baltikum, skandinavien om jag förstått det rätt.
Producenten var Anders Henriksson. Han har producerat Quatermass (John Gustafson) och King Crimson.
Det är många roliga musiker på skivan. Thomas Ledin, Ola Brunkert, Janne Schaffer, Björn J:son Lindh, Bengt Dahlèn.....

Båda skivorna är köpta på Tradera.

Att arbeta med barn är spännande!
I veckan blev det dock lite för spännande då ett barn kräktes på bussen in till stan.
Som luttrad 3 barns far så slet jag snabbt åt mig en papperskorg så det gick bra.

Men...var detta kräksjuka?!
Eller bara EN SPYA?

När jag lämnat av honom till mamman på Gullmarsplan så upptäckte jag Apoteket där utanför spärrarna.
Sverige är fantastiskt! Du får tag på allt när som helst!
Och detta var vad jag behövde direkt!
Telefon och händer blev noggrant tvättade!
Jag har klarat mig!

Nästa inlägg blir om Abramis Bramas nästa album "Tusen år"



Inga kommentarer: