fredag 2 februari 2018

Inspirationskällor

INSPIRATIONSKÄLLOR Måste alla människor ha.
Oavsett vad det gäller.
I mitt fall har det handlat om olika musik genom åren.
Det började med Beatles...
Jag spelade storasyrrans LP skivor trots att hon strängeligen förbjöd mig!!!

Så fort hon stack utanför dörren så låg hennes "Rubber Soul" LP på tallriken....

Idag har jag plöjt igenom så mycket att jag faktiskt tänkt tävla med en gammal vän i
musikquiz i november...
Får se om det blir så.

Men idag då?

Jo, Sanford&Townsend Band fångade mitt musikaliska öra då jag fick höra en gudomlig röst!
John Wayne Townsend sjunger på dessa gamla 70-tals skivor.
Och vilken röst!!!

Kolla videon:


Sen har vi en 70-tals grupp som hette Gypsy.
De gjorde väl 4 eller 5 album.
Så bra!
Så välarrat!
Så skön musik!
Precis i Chrillesmak!




Lyssna även på albumet "Antithesis"!


Ha en trevlig helg!



Inga kommentarer: