söndag 12 november 2017

Jobbet, helgen och sång med systrarna Andersen samt Chakra

JOBBET Är kul!
Det var längesen jag hade så kul på jobbet faktiskt.
Istället för att chefa för vuxna människor som inte sköter sina arbeten (inte alla men ändå...)
så jobbar jag med kidsen, på golvet, gör nytta!
De gråter, är oroliga och gör sitt bästa.
Där finns vi, pedagoger som direkt på plats hjälper dem och skapar en verksamhet som lockar dem till utmaningar och ger dem glädje.
Det känns bara så rätt, mitt val från bitr. rektor - fritidspedagog.

I fredags jobbade jag med vattenfärger med barnen. Jag blev lyrisk, så kul!
Det var säkert 12 år sedan...

HELGEN Har varit mycket mysig! Alla var här, utom Rory...
Igår var det Danmark matchen...
Tyvärr blev det 0-0. Men vi hade trevligt!

SYSTRARNA ANDERSEN Har sjungit i helgen!
Jag tvingade dem helt enkelt.
Även Elinor, Williams flickvän lyckades jag övertala för ett sångtest...
Alla var ju hemma, så jag passade på.
Det är den låten som även John Durzo och Britt-Marie Strandberg medverkar på.
Känslan att få båda mina döttrar att sjunga på min musik gör mig givetvis salig.
Det är en fantastisk känsla och absolut den bästa fars dag presenten man någonsin kan önska sig!
Nästa Tistel album blir grymt!

Slutligen rökelsen CHAKRA.

Återigen en rökelse från Satya, såklart.
CHAKRA är light, mjuk och behaglig. Sticker inte ut så mycket men ger en varm ton.
Den är OK men jag väljer nog hellre några "tyngre" dofter från Satya.




Inga kommentarer: