torsdag 23 november 2017

Causa Sui "Vibraciones Doradas" och Rebel Yell Small Batch Reserve

CAUSA SUI Levererar än en gång!
Har just nu deras senaste album i min CD spelare, "VIBRACIONES DORADAS".
Ja, gammalmodig som jag är så köper jag CD skivor.
Tyvärr var T - shirten med deras senaste omslag redan utsåld...
Men jag nöjer mig än så länge med musiken.
Tungt, svängigt, lite sabbath..., lite flummigt och dynamiskt.
Helt i min smak!

REBELL YELL SMALL BATCH RESERVE Fick jag hem idag.
Jag har redan provsmakat!
46,5 % alkohol, 90,6 proof.
Men den river inte i munnen trots alkoholhalten.
Den sticker inte ut så mycket utan rinner mest ner med ett stort välbehag.
Inte så mycket vanilj eller sötma, ek. Men jag gillar den ändå.
Den är elegant (som jag tyckte Jefferson var) men ännu elegantare kanske...?
Ett bra köp!

Jag och William (och förhoppningsvis Rory) ska ha en Bourbon provarkväll
med: Four Roses Small Batch, Jack Daniels 150 years anniversary och Rebel Yell Small Batch Reserve. Eventuellt så tillkommer en Stetson Bourbon till denna provning...

Denna kväll ser vi fram emot!

Nej, nu ska jag digga Causa Sui!



Inga kommentarer: