fredag 5 maj 2017

En rökelse och lite Kansas!

EN RÖKELSE, denna gång "Midnight".
Är det fel på mitt luktsinne?
Jag tycker åter igen att den luktar för lite!
Jag stänger ändå in mig i mitt Rock`n´rollrum...
Blomma och sandal trä men för svagt....
Den får 2 a 5 i betyg av mig.

Just nu lyssnar jag på massa Kansas låtar.
Jag har ju det mesta på Cd faktiskt.
Det är ju som sagt Niklas Sjöblom, Fredrik Sabel och Tomas Lindqvist som fick in mig på detta spår.
Alltså gamla Troubleshooters.
Jag har sagt det förut, jag fattade inte då. Men å andra sidan fattade inte de
Black Sabbath och Led Zeppelin....
De var helt inne på den progressiva musiken på 80-talet.
Kanske var det därför vi hade så roligt?
Vi möttes!?

Mötet i skapande av musik är ju det som är drivkraften i allt låtskrivande tycker jag.
Tistel är ju precis det!
Även om vi bara är två personer så blir ju slutresultatet långt, långt ifrån grundidèn....
Och faktiskt Abramis Brama också....då jag ju fått vara med och bolla.
Jag och sångaren Uffe Torkelsson har inför deras senaste album verkligen bollat!
Det har varit väldigt kul!


KANSAS!
Vi kör en live. Steve Walsh...................Vem slår den rösten på 70 talet?


Inga kommentarer: