onsdag 26 april 2017

Diabetes typ 2 och en massa annat

Vi börjar med EN MASSA ANNAT.
Vår lilla fralla Chess är ibland omöjlig när man ska ut och gå.
Hon vill inte gå, bara sniffa i gräset eller trilskas!
Här vägrar hon då jag idag skulle gå lunchpromenad med henne...




Aprilväder var det igår igen.
När ska detta sluta?

Har varit sjukskriven några dagar. Blodtrycket var skyhögt i torsdags förra veckan.
Detta upptäcktes i samband med att jag skulle till diabetes sköterska för att kolla att allt var bra.
Jag tror nu i efterhand att det var det som gjorde mig nervös och skapade ett högt blodtryck.
Jag var livrädd för att jag ev. skulle ha DIABETES TYP 2.
Har nu under veckan testat blodtryck samt lämnat blodprover...
Idag fick jag svaret.

Mina blodsockervärden är perfekta!!!

Så, nu är det till att fortsätta en bra livsstil samt bevaka blodtrycket.
Det senare hjälper syster Lotta mig med (vad skulle jag göra utan henne?) 

Ikväll spelar Bajen mot ett Göteborg som ej förlorat hemma sedan apr. 2015!
Det är imponerande! Chansen att Bajen slår dem idag är väl inte speciellt stor.
Men vi håller stenhårt i våra grönvita tummar.
Jag är rädd för att blodtrycket kan öka något...







Inga kommentarer: