måndag 20 februari 2017

Min franska bulldog och semla

MIN FRANSKA BULLDOG
Jo, men hon är det. Fastän hon är Lottas så är hon min också.
Jag trodde väl aldrig att en hund kunde vara lika goo som en katt.

Men min (vår) lilla Chess är lika goo som en katt.
Och när hon vilar så behöver (eller vill?) hon sträcka ut bakbenen...
Är hon inte goo?
Hon gillar att busa med mig, då bits hon och det är OK.
För vår lilla Chess biter inte hårt (bara på Lotta).
Jag kan stoppa in fingret i munnen på vår lilla bulldog, men hon leker och markerar bara.

Vi hade en katt i min ungdom som hette Jasmin.
Chess är väldigt lik henne. Kanske något mer svårflörtad (bara Lotta duger...).
Men hon är ändå min.

SEMLA, och kaffe bjöd Andrea mig på ikväll!
Hon ville liksom bara skämma bort mig!
Vilken dotter jag har!

Låt nu denna vecka gå fort så jag kan åka till Hong Kong med Lotta!


Inga kommentarer: