fredag 17 februari 2017

Bushmills Black Bush Whiskey och motorsåg

BUSHMILLS BLACK BUSH WHISKEY, En irländare!
Specialbeställd, såklart!
Ja, men den hade ju legat på sherryfat...
Så Chrille måste ju pröva den.
Söt, fyllig, lite sädeskaraktär (det är ju inte bourbon och majsbaserat) men vad fint den smakar!
Luktar som ett mellanting mellan bourbon och brandy i min näsa.
Men jag har nog aldrig förstått mig på det där med dofterna i sprit.
Medans konnosörer säger kola, apelsin, blommor... så försöker jag bara hitta en behaglig och inbjudande doft.
Jag kan inte säga peppar eller kanel...
Denna köper jag gärna igen, trots att den inte är en bourbon...

MOTORSÅG!
Ja, kanske är det dags att köpa en motorsåg ner till Danmark?
Ett antal stenhårda plommonträd måste ned.
Av dem kan vi även få grymt mycket ved. Om än hårt och svårantändligt.
Men när man fått upp värmen blir de ju perfekta.
Jag har tittat på en STIHL MS 170.
Billig och när jag tittat på videos med provsågningar på Youtube (ja, det finns faktiskt såna filmer!)
så verkar den grym.
Vi får se.

Men först Hong Kong och en tatuering!!!!
Man vill ju inte dö nyfiken.


Inga kommentarer: