onsdag 28 december 2016

Spansk jul och Rotosound strängar

Ja, det blev SPANSK JUL om man utgår från tapasutbudet på julbordet.
Jag gillar rödbetssallad och prinskorv. Men det här var bättre!

Min Furchgitarr har låtit illa ett tag.
Jag har trott det varit fel på någon inställning i halsen eller så.
Men min käre vän Tomas sa helt enkelt:
-Byt strängar!
Så, ut på nätet och leta billigt...
Fender strängar har jag köpt senast för de varit billiga (med coating).

Men det var ju dessa som kanske nu inte lät så bra?
Martin strängar har jag också testat. Men det var nog Fendersträngar som satt på min Furch...
Nå, Rotosound!?
Billiga med coating och jag är så löjlig (och dum?) att jag fastnar för märket?
Jag har alltid tyckt "Rotosound" har låtit som ett mycket coolt strängnamn...
Ok, "Nexus" Heter deras coatade.
Nu lever min Furch igen!
Helt plötsligt blev det så väldigt kul att spela igen.
Måste säga att ROTOSOUND STRÄNGARna låter bättre än de jag tidigare testat.
Det är faktiskt en annorlunda klang som låter riktigt bra!
Nu får vi se hur länge de "håller". Hur länge är klangen så här bra?

Snart nyårsafton...
Vi har biljetter till Berwaldhallen med Stausskonsert och ballett inslag!
Har aldrig varit i Berwaldhallen, har sett fram emot det...


Inga kommentarer: