onsdag 28 september 2016

John Bundrick, Janne Schaffer, Snuffy Walden, Al Roberts är dagens vinyl!

JOHN BUNDRICK, JANNE SCHAFFER, SNUFFY WALDEN, AL ROBERTS ÄR DAGENS VINYL!
Jo, så är det. John "Rabbit" Bundricks LP "Dark Saloon" 1974finns i min LP samling
i mint condition och jag avnjuter den gärna ibland.
Som ikväll t.ex.
Janne Schaffer spelar solo på låten "Special woman" mycket bra! En Janne Schaffer som vågade ta ut svängarna!
Snuffy Walden spelar solo på "Devil run" och Al Roberts som då var bassist i Stray dog spelar bas.
Alltså, Snuffy var gitarrist i Stray dog............

Inte världens bästa album men intressant för en nörd som jag.
Att liksom lyssna på ett soloprojekt där John i detta fall fått hjälp av div. olika musiker som han hjälpt tidigare.

Som många andra soloprojekt jag jagat och lyssnat på under min musikjakt
(som nu pågått i ca. 30 år...) så känner jag väl än en gång att när musikern i fråga ingick i ett annat, tidigare sammanhang så var det bättre, mer intressant.

Kanske är det så med mitt musikprojekt också? Tistel!?
När man väl får stå lite mer ensam och inte bollar idèer med fler än 2 personer så blir det kanske inte alltid så bra?
Jag vet inte och det får lyssnarna avgöra. I mitt fall är skapandet en jätterolig process som jag inte vill vara utan.
Och nu råkar jag och Tomas så här långt komma överens och tycker det är inspirerande...
Så, varför ska vi då inte hålla på? Jag skiter väl i att jag är 54 år gammal!
Jag kan fortfarande sjunga OK och Tomas spelar ju bara bättre ju äldre han blir...
Vi har ett antal låtar till som vi vill plåga framtida lyssnare med...


Inga kommentarer: