måndag 30 maj 2016

Old Pepper Bourbon och Victoria

OLD PEPPER BOURBON Beställde jag på Systembolaget.
Det stod att det skulle vara "Small Batch", alltså en kvantitet lagrad på speciellt utvalda fat.
Jag tror inte det...
Denna var en liten besvikelse (speciellt jämfört med Woodford Reserve!).
Den saknar liksom det där lite extra speciella i smak, komplexitet och framförallt eftersmak.
Den smakar liksom bara vanlig ok bourbon.
Hade t.o.m. köpt Glencairn whiskyglas för att testa denna...
Dem var jag nöjd med i alla fall.

VICTORIA!
Vilken film!!!
Helt i min smak, ett mästerverk!
Vilket skådespel, jag fattar inte. Hela filmen är gjord i en tagning!!!!!!!!!!!!!
Otroliga skådespelare! Det är ju på riktigt!
Vilken dramaturgi!!!
Gillar man film får man inte missa denna!¨

Den får 4,5 av 5 i betyg av mig.
Det står "one take", det är sant och otroligt.

På onsdag åker jag och Lotta till Wien!
Det är bara att lämna plats i magen för Sachertårta, schnitslar och Gösser...
Hoppas det blir bra, vi ska bo på Hotel Melia vid Donau...



Inga kommentarer: