onsdag 25 maj 2016

Kocken och piraten

KOCKEN OCH PIRATEN Hade ett framträdande på förmiddagsrasten
på Båtsmansskolan.
Vi körde några Herr Mask låtar...
Jerry är underbar! Han och jag bara kör, ett snabbt rep innan bara.
Som sagt, inga krav, bara spontant...
Han är jätteduktig och jag har önskat (och frågat) om han vill/kan sjunga på några Tistelspår.
Men där räcker nog hans tid och inspiration inte till, tyvärr.
Hur som helst hade vi jättetrevligt idag!

Idag jobbade jag på fritids på eftermiddagen.
Jag tycker det är viktigt att man som biträdande rektor kan gå in och stötta ibland.
Som alltid är det ju spännande att arbeta på fritids. Man vet ju aldrig liksom vad som händer...
En flicka hade börjat en lek där hon iklädde armarna med rullat papper.
Men på magen hade hon satt följande lapp:
Vi vuxna ser ju det vi vill se...
Allt för att hitta ett skratt i en annars ganska tuff arbetsmiljö.

Jag brukar säga till mina anställda:
- Att jobba på fritids är ingen lek!



Inga kommentarer: