tisdag 12 april 2016

Honung i kaffet och blodtryck

HONUNG I KAFFET eller HONNING I KAFFEN.
Jo mitt blodsocker ska jag passa på säger läkaren. Det är ingen fara ännu men midjemåttet måste minskas och jag måste tänka på vad jag äter och dricker.

Jag började googla runt och hittade råd och tips på nätet.
Ett av dem var att byta ut sockret mot honung då det bryts ned på nåt annat sätt...
Så, jag tar dansk honning i kaffen!
Gott! Jag har prövat det förr. Per Wiman tipsade mig.
Honungen är odlad av Johannes Friis i Asnæs!

BLODTRYCK...
Går nu än en gång med 24 timmars mätare om arm och midja...
Får se om medicindosen ska ökas eller?

Slutligen, hur kul är det att tappa bort en gammal goding CD?
Jag hittar inte följande CD i min samling längre:
Förutom att den är förbannat bra så råkar det vara den andra CD skivan som jag någonsin köpte.
Jag kommer ihåg att jag hade feber och var sjuk. Då bodde jag på Upplandsgatan så
det var nära ner till Skivspåret där de hade bra (jazz)utbud.
Så, med 38.5 i kroppen gick jag och handlade detta mästerverk.
Men var är den nu, jag bara undrar var är den nu?



Inga kommentarer: