söndag 28 februari 2016

Min granne Jörgen och SAHB "Fourplay"

MIN GRANNE JÖRGEN Är en snäll kille.
Han berättade för mig om sin effektmodul som lägger stämmor på sången direkt!

Jag som har svårt att sjunga stämmor frågade helt enkelt om jag fick låna den.
Jodå, inga problem.
Jag och Rory (Alexandras pojkvän) gapade och fick med oss både gospelkörer
och spökstämmor...kul!

Men det funkar inte vid inspelning. Man tappar känslan, det är för exakt, för digitalt och snyggt.
Tyvärr.
Men kul att fått ha lånat lånat den!

Idag lagade Andrea och William maten.

Gud va`skönt! Jag och Lotta drack upp Rorys öl under tiden...

Har lite blandade känslor om Pistonhead ölet.
Smakar lite annorlunda, lite exklusivare, typ IPA men ändå vet jag inte.
Kommer jag att köpa den? Vet inte? Nu var det Rorys öl, och visst gick den ner...

SAHB "FOURPLAY" Har jag säkert redan bloggat om.
William sa åt mig att jag har hållit på att blogga i över 6 år!

Den skivan är ju mycket speciell.
Jag tror för det första inte att många upptäckt den.
Eftersom den inte hittas direkt bland Alex Harveys skivor...
Men han sitter på baksidan av konvolutet bakbunden...

Det är såååååå otroligt bra rockmusik. Killarna släppte loss på alla fyra och Alex Harvey lät dem.

Öppningsspåret "Smouldering" är väl rockhistoriens bästa öppningsnummer förutom
Boston "More than a feeling" och Van Halen "Running with the devil" och Jimi Hendrix "Purple haze" och Deep Purple "Highway star" och Pugh "Hog farm".........................................................

Inga kommentarer: