torsdag 11 februari 2016

Jehovas vittnen och högt blodtryck

En gång i tiden trodde jag på gud.
Det var nog min mamma som fick mig att tro.
Inget ont eller fel med det, det var ok då.
Men senare i livet när jag började bli vuxen så frågade en god vän till mig:
-Tror du på gud Christian?
-Ja, svarade jag
-Då måste du lyssna på det här...

Och sen hängde man med på bibelstudier...Med JEHOVAS VITTNEN.
Det fanns svar på allt men det var creepy...
Ganska omgående får du reda på att du måste välja.
Alla människor utom vittnena är djävulens folk och kyrkorna med
dess stämning är djävulens högborg.

Just det där med att du måste välja...bort...familj, släkt och "tidigare" vänner.
Jag fick snart ångest!
Jag tog dock ganska omgående ett beslut att jag inte ville längre.
Tack för det Christian!

Idag läste jag framsidan på Metro...
Texten gjorde mig glad! Elisabeth hade det svårare än jag. Hennes familj var vittnen.
Då är det inte så lätt att bara ta ett beslut och sticka.
Jag är otroligt glad för hennes skull och de andra som lyckats snärja sig loss.

Jag skrev om detta i en text åt Abramis Brama, "Säljer din själ".

För tillfället är jag hemma för jag har problem med yrsel p.g.a. högt blodtryck.
Så här ser min mätare ut, men jag har betydligt högre värden än vad som visas på bilden.
Nu har jag i alla fall tagit prover och EKG.
På måndag ska jag få medicin, äntligen.
Tyvärr har jag en rädsla för att jag gått alldeles för många år med för högt blodtryck...
Det kanske inte är tinnitus jag har!?

Vi kör väl Abramis Brama "Säljer din själ" från Sweden Rock 2009 (lyssna på publiken...)




Inga kommentarer: