torsdag 4 februari 2016

Four Roses Small Batch, Adrian Belew Trio och Land Ho!

Imorgon ska jag ner till Malmö igen.
Tistel ska utveckla och arra diverse låtar...
Och nu råkar det vara så att både Tomas och jag gillar bourbon.
Sist vi träffades så bjöd Tomas på Bulleit.
Den hade jag ju bekantat mig med i New York och nu finns den i sverige.

Men jag måste ju chocka honom!
(jag tror inte han läser min blogg ikväll)
Så jag slog till, eller rättare sagt letade efter Four Roses.
Four Roses fanns ju i alla systembolagets butiker tidigare men nu är det beställningsvara!
Och då hittade jag denna!
FOUR ROSES SMALL BATCH



Så snygg flaska att t.o.m. killen på bolaget frågade om produkten.
Som van Bourbondrickare så förklarade jag givetvis... (skoja bara)
Nåväl, jag har smakat på den redan, kunde inte låta bli.
Den absolut godaste Bourbon jag någonsin druckit!!!
Den smakar ju nästan Brandy.
Faktum är att jag hällde upp den första i ett konjaksglas...perfekt!
Hoppas Tomas gillar den.

Vi ska ju nämligen på konsert i København imorgon på
ADRIAN BELEW TRIO!

Konserten är på Amager Bio så vi hinner nästan med Christiania före.
Det kommer att bli så jävla bra, det vet jag.
Jag skulle kunna gå dit bara för Julie Slick...(nej, jag är inte gubbsjuk men hon är så cool)

Såg en film igår "LAND HO!"

Två svågrar som gör en resa till Island.
De är en bit över 60 år gamla.
Min omedelbara känsla när jag tittade på filmen var...
Är det den resan jag och Janne gör om 10 år? (Janne är min svåger)
Eller, är det den resan jag och Tomas gör om 10 år? (Tomas är ju 50% Tistel och kompis sedan 1980)

Två gubbar...

Det är intressant för filmen hade varit totalt annorlunda om
det handlat om två kvinnor i samma ålder.

Jag vill inte generalisera men jag tror den skulle varit deppigare och
aningen djupare i så fall.

Män tar det lite mer som det kommer. I filmen så berör man visserligen det som hänt.
Men inte på ett lika djupt sätt som jag tror att kvinnor skulle beröra det som hänt.
Män/killar går vidare på ett lättare sätt tror jag.

Men! Därmed inte sagt att män skulle ha mindre känslor.
Jag tror att män och kvinnor blir lika mycket berörda av det som det varit med om.
Men män och kvinnor hanterar det olika.

Ska jag inte bli psykolog i mitt nästa liv?
Egentligen hade jag ju tänkt bli skådespelare i mitt nästa liv...

Vaddå nästa liv?!
Jag är ju ingen hindu, varför pratar jag om mitt nästa liv?

Vi är myror, vi lever här och nu, sen dör vi och det finns ingen gud.

Ta vara på den tid vi har på oss och glöm inte säga till de människor
vi älskar att vi gör det medans vi lever!

Och framförallt, gör avtryck i livet om du kan. Jag har gjort mitt bästa sedan
jag började sjunga...1980...



Inga kommentarer: