lördag 23 januari 2016

Vad som helst men inte kommunal och Chess Youtubepremiär

VAD SOM HELST MEN INTE KOMMUNAL
Det skulle kunna hända Metall eller Transport eller vilket fackförbund som helst
men inte Kommunal.

Kommunals medlemmar är de arbetare som enligt mig har en enorm betydelse för
Sveriges välfärdssamhälle. Jag pratar om barnskötare, undersköterskor, sjukvårdsbiträden, skolmåltidsbiträden, städare, brandmän, renhållningsarbetare, fastighetsskötare, personliga assistenter, vaktmästare, tvättpersonal, vårdbiträden, ambulanssjukvårdare, skötare i psykiatrisk vård m.fl.

De är ju dom ser till att vi har det så bra som vi har det!
Ni är Sveriges grovarbetare!

Kommunals medlemmar, arbetare är guld värda för Sverige.
Tyvärr får de dock alldeles för lite betalt! Så har det varit i många år.
Många av dem har ej högskoleutbildning men jag tycker ändå deras löneutveckling har varit lite orättvis genom åren.

Nu har Kommunals medlemmar fått ta del av den undersökning Aftonbladet gjort som visar på
hur illa fackpamparna har handskats med medlemmarnas avgifter.
Jag går ej in på detaljer här eftersom Aftonbladet har alla så det är bara att besöka tidningen på nätet.

Jag lider med er kommunalmedlemmar.
Jag tycker även ni som gjort utträde har gjort precis det rätta!!!
Skämmes Kommunal!

Och nu!
CHESS YOUTUBEPREMIÄR


Inga kommentarer: