onsdag 23 december 2015

Uppesittarkväll för chrille115

UPPESITTARKVÄLL FÖR CHRILLE115
Innebar strängbyte på nya Washburguran.
0,11 skulle på så jag åkte ända till Huddinge.

Och där slog det mig när jag gick förbi ABF.
Denna byggnad är också en del i min lilla musikhistoria.
Det var ju här gitarrlärare Ronny lärde mig grunden!
Precis det jag behövde för att sedan kunna göra låtar och
själv utforska gitarren som instrument.

Jag kommer ihåg att vi en gång hade en cafè kväll där vi skulle göra några låtar.
Det var väl ca. 20 pers där och jag gav järnet på "Walking by myself" vid ett middagsbord
där jag liksom bara ställde mig upp och sjöng allt vad jag hade när Ronny kompade.
Skitbra!
Men jag vet inte om det blev för mycket för en del?

Anmälde mig igår på Washburn Guitar Forum för att få reda på när guran var byggd.
Med hjälp från ett inlägg och min Samsungmobilkamera så tror jag att jag har 50%
av svaret.
Om jag förstorar ovan foto hårt så kan jag skönja...
Den första siffran är en dåligt stämplad åtta.
Således är den gjord 1989. Troligtvis i Korea, annars i Japan.
Hur som helst är det ett fint bygge.
Och nu med nya strängar så ska den här killen och jag bli kompisar!

Dagens vinyl blev:
Grymt album!
Ibland tror jag bara jag och Peter Kadar förstår detta på hela jordklotet.
Men var är Peter Kadar?
Lever han?

Ja, kvällen är ju lång om det är uppesittarkväll, dan före dan...

Så lagom till klockan 20.00 så dressar vi upp vår franska bulldog, Chess!
Det är klart att hon är Hammarbyare!!!

Är kvällen slut där?
Nej, jag ska pröva mitt nya notställ från Lidl också (100:-)
Hamra lite på Washburnen...
Dricka lite mer saft från Monastrelldruvan...tända en till Nagchampa...




Inga kommentarer: