fredag 27 november 2015

Monastrell och min röst

MONASTRELL Är en druva man gör vin av.
Jag hittade det spanska vinet "Pasas" som jag totalt föll för (även deras reserva..)
Pasas finns alltså inte i Sverige men i Danmark...
Sen har jag letat efter Monastrelldruvevin men har endast hittat lådan "Gosa" på systembolaget.
Inte så upphetsande..
Men idag när jag letade så hittade jag denna:
Men denna påminner om Pasas och är precis i min smak!
Lite kul att hitta nåt man gillar och att det träffar rätt med min druvsmak.

Ok, MIN RÖST..........?
Jo, jag fick en känsla imorse när Tomas skickade över lite grovmixar på våra låtar.
Efter 25 år kan jag med lugn och säkerhet säga att min sångröst är bra!
Det fanns en tid då jag faktiskt hade svårt för att lyssna på min egen röst.
Ja, det här inlägget blir väl lite skrytigt då...

Jag har pratade med en kille som är 30 år yngre om detta och han var faktiskt imponerad över att jag inte körde nån intunes.
Samtidigt som vi diskuterade vanan av att idag använda såna program.

Jag vill förmedla hjärtat, människan och den omedelbara känslan.
Och då tycker jag det ska vara lite liv i rösten. Den känslan försvinner ju om
allt är helt perfekt.

Däremot ska jag erkänna att jag/vi har använt det lite på stämmor ibland.
Och då beror det på att vi inte hittat nån som vill göra det vi inte riktigt fixat.
Alltså jag har inte riktigt lyckats...

Blev det en paradox nu?

Sätt mig på lead så sätter jag det omgående! (ha, ha)
Jag har lite kvar i Romeo flaskan nu...

Inga kommentarer: