lördag 7 november 2015

12 strängad Fender och sightseeing

12 STRÄNGAD FENDER
Köpte jag förra vintern. Hade fått för mig att jag måste ha en sån typ av gitarr.
Om inte annat för att träna på då man måste trycka ned strängarna lite annorlunda.

Men som med min Seagull Merlin kände jag att jag måste våga lite mer med instrumentet.
I dagsläget har det hamnat spår med denna på två av Tistels nya låtar som vi jobbar med.
Inget är ju färdigt ännu och kanske vi skrotar i slutänden...eller inte.

Det är modellen CD100 som har laminerade stycken överallt
till min stora besvikelse då jag köpte den...
Men vad gör det i dagens digitaliserade effektvärld?

SIGHTSEEING Blev det idag med Rory och Alexandra.
Vi åkte till Gålö.
Lite svensk skog och skärgård kunde väl vara nåt tänkte vi.

Inga kommentarer: