torsdag 21 maj 2015

En kuk och en gravsten

EN KUK OCH EN GRAVSTEN
Blev det till slut.

Vi hade en avslutande övning då vi skulle skapa fritt utifrån känslor, tankar och intryck vi fått av utbildningen.
Här kan ju tilläggas att jag började svettas.
Det är två saker jag inte kan här i livet som gör mig stressad och frustrerad.
Det är skapande målning/teckning och dans. Jag kan varken det ena eller det andra
av de två sakerna och så är det bara.

Hursomhelst, vi ritade på ett stort papper, roterade så vi ritade på nästa del o.s.v.
Till slut hade alla liksom tecknat på det jag började teckna, eller inte.

I mitt fall blev det så att jag började måla min personalgrupp som svarta streck
på en grön väg. Bredvid vägen pekar en stor pil. Pilen symboliserar mig.
Alltså, jag som ledare visar vägen...

Men vad blev det till slut?!?!
Det går åt skogen när man inte får bestämma själv!

Inga kommentarer: