söndag 22 mars 2015

Fritids idag och Baker på trummor

FRITIDS IDAG Har jag ju redan skrivit en del om men det finns mer att skriva.
Läste en artikel i Lärarnas tidning om Malin Rohlin. Hon hade en del att säga om fritids.
Den mest intressanta åsikten hon hade var att hon tyckte att minst 5 högskolepoäng på rektorsutbildningen borde vara om fritids!

Det är precis det jag efterlyst i många år. Hur skall annars rektorer utan erfarenhet från fritids kunna driva den verksamheten på ett bra sätt?

Vidare hade Line Isaksson ett bra inlägg!
"Fritidshemmet har behandlats diskriminerande länge, och i årskurs 1–2 handlar det ju om elevens halva skoldag. Det är viktigt att den verksamhetens värdesätts lika mycket och kvalitetssäkras med behöriga lärare."

Ok, nu BAKER PÅ TRUMMOR
Jag såg filmen "Beware of Mr. Baker"
Så lite jag visste om detta trumgeni egentligen. Jag vet inte varför, men nu fick jag insikt!
Kul och intressant film!
Imorgon tjänstledig igen.
Lite plugg, lite motion, lite biltittande kanske...


Inga kommentarer: