onsdag 11 mars 2015

Att plugga

ATT PLUGGA
Ja, hur är det efter ett kvarts sekel nästan?
Ja, då jag gjorde det sist fanns inte ens datorer eller internet!
De hade en mac på lärarhögskolan med ordbehandlingsprogram!!!
Denna maskin var dyr och åtråvärd, vi elever fick ej använda den...

Nåväl, litteratur finns ju fortfarande i form av böcker.
Dessa tar upp min tid just nu.
Jag ska vara helt ärlig och säga att litteraturen i kursen är över förväntan bra och intressant!
Visst kan jag erkänna att jag trodde att litteraturen skulle vara kantigare och inte så intressant.
Det är nästan att jag skulle vilja rekommendera den till människor jag känner istället för att rekommendera populär skönlitteratur.

Det är väl ett bevis på att jag är intresserad av detta och att jag valt rätt kurs!

Men ett litet break måste man ha ibland och ikväll blev det botanisering bland øl vi köpt från Danmark.
Bornholm har ett fint bryggeri, Svaneke som gör riktigt bra øl!
Deras olika sorter sticker inte ut för mycket heller.
Det passar mig. Jag gillar inte riktigt den här IPA trenden med alldeles för mycket smaker.
Just nu, deras Brown Ale:

Nej, men det är väl egentligen ganska bra med livet.
Men var faaan har jag gjort av min textpärm med alla ackord?
Är den kvar på Lærkestien 1?

Tur att man skall dit snart igen i så fall.

Inga kommentarer: