onsdag 28 januari 2015

Alkoholtrender

ALKOHOLTRENDER Är väl som vilka andra trender som helst?
Jag menar, förr eller senare så prövar man för det är trendigt.
Eller hur?

Single malt trenderna har väl bara ökat i form av Whiskysällskap, specialimporter
o.s.v...?

Vintrender rör ju alltid på sig, från kontinent till kontinent och från ena druvsorten till den andra...
Just nu är det väl Zinfandel som gäller?

Sen har vi ju ölet.
Jag anser att trenden vad beträffar öl idag är Ale och IPA.
Det ena bryggeriet ska slå det andra i beska och blomsmak.

Jag gillar öl!
Men jag tycker alen och ipa:n har tagit ut för stora svängar.
Det kanske blir så om man strävar efter att nischa sig?
Sitter just nu och suger på en sådan här O`Hara`s Irish Red.
Den är ok, men egentligen hade jag njutit mer av en Sort Guld...

Ja, så är min smak. Och jag respekterar alla andras smak. Bara man mår bra och njuter.
Man får aldrig dissa folk för sin smak!

Min filmsmak då?
Jo, jag tyckte att "Medicinen" var underhållande!
Och jag tyckte Helena Bergström spelade väldigt bra faktiskt!
Den får 3,5 i betyg av mig.
Perfekt söndagsfilm.

Inga kommentarer: