söndag 28 december 2014

Gamla bilen och ny gitarr

GAMLA BILEN Såg vi igår på Länna shoppingcenter, eller vad det heter.
Jag tog en bild. Så många mil som man åkt i den gamla kärran...
Jag frågade ägaren om han var nöjd med bilen?
-Jättenöjd!
Han tyckte det var kul att jag frågade, som gammal ägare.

Idag, NY GITARR.
Jag sa ju det igår.
Men...
Ägaren sa ju att det var en CD 160. Alltså en modell med solitt lock.
Men väl där såg jag ju att det var en CD 100.
Det är inte första gången på Blocket som detaljerna liksom inte stämmer.
Man ska ställa 1000 frågor innan man kollar på grejorna för säkerhets skull. Men, jag prutade och båda var nöjda. Och trots att det är laminerat lock så är jag nöjd.
Man får ju gå på känslan och ljudet. Att den sedan aldrig hade använts gjorde ju inget.
Klistermärkena satt kvar o.s.v.
Så nu har jag beställt nya strängar till Fenderkinesen...
Den är mycket lättspelad, det är tunn hals. Jag trodde den skulle vara svårare att spela på.
Den blir kul!

Jag och Lotta har ägnat mycket tid i bilen idag.
Men innan vi startade våra söndagsture så var vi nere vid Badudden.
Skrinnarna satt och fikade på berget och vi njöt av läget....

Vi njuter också av läget. Det är många dagar kvar i ledighet...


Inga kommentarer: