fredag 31 oktober 2014

Rysk ubåt i stockholms skärgård

RYSK UBÅT I STOCKHOLMS SKÄRGÅRD
Var det så?
Var det en rysk ubåt som kränkte vårt vatten under ytan i oktober månad?
Det är ju jättespännande i så fall!
Vladimir skrattar så det ekar över hela sibirien...

För vad skulle hända om svenska flottan mot förmodande fick upp en trasig ubåt till ytan?
Eller att man fotograferat en trasig rysk ubåt under ytan med döende besättning?

Jo, följande skulle hända:
-Ingenting!

För vad skulle svenska regeringen kunna sätta emot Putin och gänget?
Ingenting!
För det kan ju inte ens Ukraina som blir invaderat.

Jag hävdar att det är tur att ingen ubåt påvisades.
På så vis slipper vi skämmas över vår litenhet och obetydelse som nation
i förhållande till en "militär" stormakt.
Det var bra att de blåste av helt enkelt.

Men vad säger man då om planet MH17 som blev nedskjutet i somras?
Fullt med bl.a holländska civila passagerare.

Jag tror det kommer att rinna ut i sanden.
Vladimir skrattar åter igen och skyller på att det var över Ukrainskt luftrum...

Vi kommer inte åt de djävlarna!
Det är min känsla och reaktion.

Jag vill inte tänka på vilken tomhet och sorg de anhöriga till offren från MH17 känner.
Och vem följer upp denna nedskjutning av ett civilt plan?

Imorgon ska vi fira min systers 50 årsdag, ett halvår försent...


Inga kommentarer: