lördag 11 oktober 2014

En lördag i livet

EN LÖRDAG I LIVET
Vi fortsätter att utforska förorterna kring Stockholm. Idag fick Högdalens centrum
besök av paret Andersen.
De hade ju massor av affärer och det är ganska fint med taket över gallerian.
En positiv upplevelse alltså. Största utropstecknet var nog den fina fiskaffären!
Nu äter jag ju inte fisk men den var fin ändå.

Efter Högdalens Centrum blev det promenad längs Magelungen vid Farsta gård, det är fint här!


I veckan kom kollossen!
Skåpet som skall förse fam. Andersen med kall mjölk. Något vi ej druckit
på många år p.g.a. IKEAS värdelösa Whirlpool kyl.
Tyvärr fick vi dock ställa denna nya kolloss vid sidan om det tidigare inbyggda kylskåpet.
Det fanns nämligen inga nya på IKEA med samma mått.
Så allt känns lite som ett hopplock...
Men skitsamma säger vi. När vi en gång flyttar så
lär ju nya ägarna slänga ut allt i alla fall, så gör man ju tydligen idag oavsett hur nyrenoverat
det är i hus och lägenheter som man flyttar in i.

Kollossen...Amerikanska mått...alltså stort...

Nu en lördagspilsner..."Bomble bee 17"

Igår när jag prövade en så smakade den inte så bra tyckte jag. Men då hade jag druckit en annan innan.
Nu som "första" öl är den helt ok, lite lakrits smak faktiskt och det gillar jag.
Vestfyens "Classic" smakar också lite lakrits tycker jag och den gillar jag.

Klarar Danmark Albanien i kvällens kvalmatch?


Inga kommentarer: