torsdag 28 augusti 2014

Dansk bok och italiensk mat

DANSK BOK.
Från och med förra året så satte jag upp ett mål:
Att läsa en bok på danska under semestern.
Än så länge har jag hållit detta (2 år alltså).
Årets sommarbok blev Johnny Ramones Biografi  som jag länge
tittat på då den stått i hyllan på Asnæs bibliotek.
Det gick bra även denna gång. Jag fick bra flyt i språket under läsningen och tog
säkerligen åt mig minst 85% av det tryckta budskapet.
Boken var OK, inte mer än så.
Johnny var kaxigare och mer ego än jag trodde han skulle vara.
Men han var tydlig och sanningsenlig. Samtidigt kan jag nog förstå varför.
Johnny var den som liksom höll upp bandet och hela tiden ställde krav på bandmedlemmar
och folk runtomkring.
Kanske titeln "Commando" härrör från det.
Ett band som Ramones kanske skulle dalat lika fort som Pistols om det inte vore för Johnny?

ITALIENSK MAT Blev det idag!
Farbror Christian hade hittat ett recept i tidningen Buffè.
Jag kände bara att jag måste prova.
Salsiccia, pappardelle, valnötter, persilja, ruccola etc....
Rätten blev OK, inte mer än så.
Ungefär som jag själv upplevde maten då jag var i Milano, ganska intetsägande...

Men man skjölde ner med Pasas så allt är bra nu...

Har blivit medtagen i en andra del av en rekryteringsprocess för en tjänst i Huddinge kommun
som liknar den jag har.
Detta innebär att jag skall svara på ett formulär som tar ca. 45 min.
Tar det i helgen tror jag...
Jag är gräsänkling då!

Inga kommentarer: