onsdag 25 juni 2014

VM fotboll, snart semester och Lichen sklerosus

VM FOTBOLL Är kul att titta på som kontrast till gärdsgårdsjotan som Bajen bjuder på.
Trots det så är allt lika spännande, oavsett nivå.
Mexico imponerade, Elfenbenskusten ville jag att de skulle avancera men för mycket egna prestationer och lagspelet uteblev, Ghana hoppas jag på då de var pigga och spelade bra, Nigeria vidare och det gillar jag då de spelar bra och är från afrika, Italien bye bye gör inget de var tråkiga, Spanien var för gamla hej då, Chile och Costa Rica blir spännande att följa speciellt Costa Rica, Frankrike ser starka ut men jag håller nog på Belgien i detta VM.
Ett litet land som kommit igen efter generationsbyten o.s.v.

Sen bör ju denna nafsande hund avstängas!




SNART SEMESTER Och vi åker ner undrande...
Firman som skulle måla taket vet vi ej om de gjort det?
Firman som skulle byta ytterdörr och ruta vet vi ej om de gjort det?
Firman som skulle klippa gräset innan vi kom ner fick jag inget slutligt svar från?

Är detta ett danskt hantverkarfenomen?
Är det så här det går till i Danmark?
Eller har vi bara råkat anlita firmor som inte kan ge svar?

Vi har inte direkt förbundit oss så vi åker ju inte dit
på att betala nåt som ingen gjort.
Så därför är jag inte orolig.
MEN! Mitt "biträdanderektorsordningssinne" blir stört!!
Ordning och reda på datum och överenskommelser för bövelen!
Ge mig datum, ja eller nej så blir jag nöjd.
Men tystnad och ovetskap gör mig tokig!

Trots detta kommer jag att koppla av jättebra på min semester
på Lærkestien 1.

Angående mina sargade fötter så vet jag nu vad det är!
Det är såklart "LICHEN SKLEROSUS".
En hud(sjukdom) tror jag det är som jag haft i 25 år.
Det började i munhålan och det var tandläkaren som såg det.
Den tandläkaren var lite drastisk och trodde det var början till AIDS först
och gav mig tabletter mot svamp i munhålan!
Han hade fel! Det var 1988 och då var det lite AIDS hysteri....(till hans försvar)

LICHEN SKLEROSUS kan man även få på fötterna och då med vansinnig klåda, precis som jag haft.
Imorgon ska jag till hudläkaren. Det ska bli kul att höra vad hon säger...

LICHEN SKLEROSUS är för övrigt konstigt. Man vet inte varför man får det och det pågår massa undersökningar som jag blivit kallad till. Men jag orkar inte...
Har inte tid, nån annan får vara försökskanin.
Ge mig bara kortison så skiten går över för LICHEN SKLEROSUS är inte kul!


Inga kommentarer: