lördag 14 juni 2014

Snart

SNART Semester...
Ja, efter denna termin längtar jag återigen efter semester.
Av olika skäl. Förra läsåret var det av andra orsaker och detta läsår har fått
mig att längta efter semester av andra orsaker. Kanske konstigt formulerat?
Nåväl, jag längtar!

Efter..

Vig marknad på söndagarna...

Att åka till Gundestrupgrillen vid kanalen och beställa en flæskestegsburger!


Att gå ned till ängen vid kanalen och se på solnedgången...


Ja, det här är ju roligt. Eller kanske inte?
De ska tvätta taket igen innan de målar det.
Jag har i dagarna äntligen fått svar från dem.
Så arbetet i september förra året var förgäves.
Jag säger bara, faan om de inte får detta gjort innan semestern
då blir vi galna! De har lovat nästa vecka...
Men som sagt, detta är nåt jag också längtar efter (att få överstökat).

Men dessförinnan skall vi köpa en ny dammsugare.
"Rolfy" sade upp sig idag. Jag skulle ut och tvätta bilen invändigt,
men tji fick jag då apparaten var död!


Men nätfreak som jag är så har jag redan beställt en ny på CDON...
Fråga bara inte om jag beställde mer när jag ändå höll på.
(ett par Playboy after shave råkade visst följa med...)

Och då slutligen min kära nya Furch...
Den har en hals som är exakt 2 mm. tjockare/bredare än mina tidigare gitarrer.
Vad innebär då detta?
Jo, att jag tycker att det är svårt att spela på den...

Men sitter det i huvudet eller?
Den kändes ju OK i affären. Jag testade ju 2 ggr!
Men nu när jag vet och har den hemma så känns det lite tungt.
Eller är dessa 2 mm. bara inbillning?

Nu står den i mitt gitarrgarage och är den käraste av dem alla.
Så, det är väl bara att streta på fingrarna och kämpa på.
Jag brukar vara bra på att kämpa på...


Inga kommentarer: