lördag 21 juni 2014

Midsommar

MIDSOMMAR
Ja, normalt eller de senaste 15 åren har vi firat midsommarafton med min syster.
Nästan alltid hemma hos dem. Jättetrevlig tradition!
I år bjöd vi dem till skogås. Tiderna har liksom förändrats. Förr så var alla barnen med
och Flen (där min syster bor) var ett bra val. Natur, bad, midsommardans kring stången...
Men i år tänkte Lotta och jag at vi vuxna kunde träffas hos oss.
Nåväl, de tackade nej då de har en båt på Båven där de tänkte fira midsommar.

Så vi blev hemma...
Jag, Lotta, William och Andrea.
Men är man i gott sällskap så mår man ju bra och hittar på mys ändå.
Lite jobb, träning, god mat och sen var midsommarafton slut med lite VM fotboll
som avslutning...

Idag midsommardagen så bjöd vi hit morfar och morbror.
Mellan lunch och dessert så blev det kortspel!
Det var kul (jag vann mest nämligen).
Sen tog vi fram tårtan och avslutade eftermiddagen.




I övrigt kan sägas att det är mycket fotbolls VM och det är kul!
Jag och William sitter som alla andra experter och dissekerar och analyserar matcherna...

Sen har jag ju fått hem en CD med Flock som jag beställt.
En grupp där Jerry Goodman var med i innan Mahavishnu.
Jag har även sett Jerry Goodman med Dixie Dregs där han regerade!
Var det hans eller Steve Morse gig?
Alltså Jerry Goodman är enorm i mitt tycke!

Lite dålig bildkvalitè men som Joe Perry sade...
"Let the music do the talking"!

Snart semester, konsert i Rødovre med Mike Stern lite jam med Tomas...
massor med tygstegsbøfer fra Brugsen...thebirkes, Faxe kondi och hundratals Pokaler....


Inga kommentarer: