torsdag 6 mars 2014

En tur i stan idag

EN TUR I STAN IDAG Efter att ha varit på lärarförbundets halvdagskonferens om fritidshem.
Tyvärr lyckades inte Lärarförbundet att fånga mitt intresse. Det var halvsömningt och berörde inte direkt kärnfrågorna.
- Hur skall fritids fungera i en skolmiljö?
- Hur skall fritidspedagogens roll se ut i dagens skola?
- När skall skolledare inse vikten av att ett fungerande fritids är viktigt och börja arbeta för fritidspedagogiken???!!!

Men, jag tog eftermiddagen ledigt och gick från Roslagsgatan till S.t Eriksbron...
Så, jag hann ju klämma på några guror på Jam. Tyvärr var inte Taylorgitarrerna i min smak
som jag främst var där för.

Väl uppe på Odenplan så slank jag in på Cosmos och fann denna!
Den stod på golvet och skrek:
-Christian, kolla!
Nu har jag alla Alex Harveys... På prislappen uppe till höger står det 10:- (NK)....

Sen blev det Odengatan.
Där ligger ju leksaksaffären kvar från min barndom!
Brageruds leksaker...
När man var liten var det den absolut mest spännande affären i hela världen!
Alla modeller de hade...
Kul att den finns kvar!

Sen blev det mer CD och vinyl blädder tills jag kom fram till 4Sound och
testade en Furch D22 SR!
Den lät spännande i mina öron!
Ska jag slå till?
Jag vill ju ha ett instrument som är av klass, lite dyrare...
Jag är ju inte Satriani men en nog så god låtskrivare tänker jag.
Så varför skulle jag inte kunna unna mig?

Men återigen, är det för mycket pengar, jag kan ju inte spela så bra...?
Vet inte hur jag ska göra.

Slutligen lite mer klagomål innan jag ska gå och lägga mig...
Sveriges regering borde omedelbart förbjuda tiggeri!
Jag varken överdriver eller ljuger men idag såg jag tiggare från Roslagsgatan upp
till S:t Eriksplan med mellanrum på ca. 300-500m.
Det var alltså ca 8 tiggare på den sträckan.

Skall vi ha det såhär i Stockholm?
De sitter t.om. inne i Skogås centrum, inne!

Imorgon fredag.
Denna vecka på jobbet har varit positiv.
Jag har genomfört förändringar i skolköket.
Ett arbete jag är stolt över då jag ej har tidigare erfarenhet i skolkök sedan tidigare. Det mottogs dessutom väl med tanke på omständigheterna...

Sen ser hösten organisation bra ut utifrån ett personaltäthetsperspektiv för fritids.
Det är det viktigaste för mig, det måste finnas förutsättningar!
Sen får man ju se vilka som bemannar i slutänden...

Men jag tror på detta och det är skönt att slippa leta nytt jobb...

Sen finns alltid en del annat att önska, men så skall det väl vara?




Inga kommentarer: