tisdag 4 februari 2014

Pengarna ska rulla!

PENGARNA SKA RULLA!
Sade min granne Magnus till mig för många år sedan. Jag skrattade lite då.
Han har alltid varit en prylbög som gärna hoppar på trender.
Min fråga har alltid varit:
-Hur länge är han intresserad av den saken?
Ibland har jag fått fel, han har verkligen använt en del prylar.
Men som alla andra ilandsprylbögar så hamnar ju en del saker i förråd och liknande.

Sån är ju jag också!
Alltså inte bättre än nån annan.
Jag skrev en låt om det.
"Nästan som jag", har man tur så kanske Tistel släpper det mästerverket nångång...

Nåväl, hur rullar mina pengar då?
Jo, idag fick jag till en beställning på en Seagull Merlin!
Jag kommer garanterat vara den första i sverige med detta instrument!
Spännande....

Sen gjorde jag idag en beställning från det lokala snickeriet i Vig på en s.k. "halvdør"
De är vanliga i Danmark, man kan dela på dem. En ny thermorude (thermoglasruta) blir det också.
Till sommarhuset alltså.
Så mina pengar rullar de med...

Men visst blir det en fin dörr!
Och Thorens skivspelare rullar med Alex Harvey medans jag skriver...
Man har det bra!
Sjutton också! Jag har inte betalat Lottas brorsa för Thorens...
Pengarna kommer att fortsätta rulla...


Inga kommentarer: