fredag 7 februari 2014

Abramis Brama "Enkel biljett"

ABRAMIS BRAMA "ENKEL BILJETT"
Är bandets singel från nya albumet som släpps om några dagar.

Det är en rökare, en skitbra hårdrockslåt helt enkelt.
Och gissa om jag blev glad och stolt?!

Jag har skrivit text och sångmelodi till låten!
Det två sticken har nog Uffe skrivit dock.
Just den blev singeln!

Det var ett tag sen Dennis var nere i min källare och hamrade på min
kanadensiska rödtopp. Han behövde en text.
Se här:

Först var jag lite orolig för "na na na" delen i refrängen men jag tyckte den
var bra så den skulle vara där tyckte jag.

Texten handlar om Abramis som tar sig an resan mot ett nytt album efter flera år.
En resa mot nyfikenheten. Och mycket har nog hänt i.o.m. att Dennis slutade
innan skivan nu kommer ut.

OK, här är den. Njut!


Inga kommentarer: