måndag 23 december 2013

William 18 år! och lite antiklimax

WILLIAM 18 ÅR!
Grabben är stor och får bestämma själv!
Lite regler får vi väl ändå hålla i så länge han bor hemma, men...
Han är ju myndig.

LITE ANTIKLIMAX I detta inlägg då jag upptäckte
att bilderna från Williams födelsedag har försvunnit från minneskortet på kameran!
Jag tittade på dem senast i morse!

Nånting hände när vi skulle ladda batteriet, kortet åkte ut.
Men det ska ju inte påverka innehållet!

De enda bilderna jag har är...

Från i fredags då vi köpte pizza på Peppes restaurang i Skogås.
William hade sagt att de var stora men...
Det här var äckligt!
Jag tror jag slängde 1 kg. av min pizza.

Sen har jag en bild av en liten del av vad vi åt då
William fyllde år.
Det är från ett gammalt Leila recept på TV.

Citronskal, sambal och olivolja.
Värm upp, blanda och häll i Kalamata oliver.
De ätes ljumma med fördel....
Imorgon är det julafton!
Vi firar hemma hos Lottas pappa och bror i Norrtälje.

Fick en stor summa pengar in på kontot idag.
Ett arv, från kära Greta som blev 96 år.
Hon lämnade inte bara efter sig mycket kärlek och omtanke utan även en stor summa pengar.
Denna summa fick jag en del av idag, trots att jag aldrig varit släkt med Greta (eller hennes syskon).

Kan inte riktigt hantera det.
Vet inte vad jag ska göra!?
Jag kanske borde känna:
-Christian nu kan du ju .....!
Men jag har ju allt (känns det som), jag mår ju bra som det är.
Behöver inte handla för att handla. Det är nästan så att jag kan det ändå ibland.
Jag har faktiskt OK lön och vi klarar oss.

Det är aldrig fel med pengar dock. Det kan hända saker och visst kan man "investera" på olika sätt.
Får nog låta det här smälta in...

Lyssnar på The Answers nya CD "New Horizon" så länge!!!!!!

Ser fram emot söndag, då drar vi ner om vädret tillåter.
Med kinesiska ljuslyktor i bagaget skall vi fira nytår i Grevinge!


Inga kommentarer: