onsdag 25 december 2013

Julafton och vinyl

JULAFTON I Norrtälje, hemma hos Michael, Lottas bror.
En mycket trevlig eftermiddag och kväll med god mat, dryck, trevligt sällskap....
Julklappsutdelning följde...jag tror alla blev mer än nöjda.

Vi tog en kort promenad till Norrtälje kyrkogård för att tända ett par marschaller.
Vid minneslunden stannade vi.
Vi tog ett par tysta minuter och tänkte på främst Marianne men även andra nära som lämnat oss.
Det kändes bra och det var fint med alla lyktor i mörkret.

Jag har ju tittat på skivspelare på sistone.
Det finns massor på Blocket, dyra....
Frågade Michael om han hade någon som han inte använde.
"Jodå"
Gissa var denna står just nu?!
Jo, hemma i Skogås!
Han è hyvens Lottas brorsa.

Jag är förvånad över vilket bra ljud det är faktiskt.

Jag tycker allt låter bättre än när jag hade Yamaha skivspelaren.
Det kanske är så också, denna är ju bättre och har bättre pickup.
VINYL låter ju bra!

Eller är det bara min längtan efter att få spela gamla godingar?
I så fall må det vara så!
Viket mys... Jag tar en öl till tror jag och vänder på plattan...



Inga kommentarer: