fredag 4 oktober 2013

Vi stannar upp

VI STANNAR UPP Och tittar lite på läget.
Hur är det då på jobbet?
Jo, min chef har ambition och är en människa som man bara tycker om på något vis.
Så...därför kan jag stå ut med att jag "chefar" oss emellan.

Min löneutveckling de senaste tre åren är ju fantastisk så...jag är kvar så länge man vill ha mig.

På hemmafronten är det som alltid mycket kärlek.
Vi tycker om varandra i vår familj men det gnisslar ordentligt ibland.
Men vi vet liksom alla om att det tillhör ju vardagen och livet.
Så, vi fixar det och mår i slutändan bra.

Vad gör då jag en fredag som denna?
Jo denna öl är bl.a. min favvo just nu.
En mörk tjeck!
Jag vill minnas att min tidigare arbetskamrat Daniel Löbel gick flera kilometer en söndag i Prag för att få med sig en sådan här hem. (eller var det Radegast?)

Hursomhelst, Daniel Löbel skall få mer plats i detta inlägg.
Jag har i veckan lyssnat intensivt på Rage against the machine "The battle of Los Angeles".
Vilket djä...la album!

Om jag inte är fel underrättad så arbetar min forne arbetskollega nu i Magelungsskolan.

Han sade till mig för många år sedan då han spelade RATM i sin bilstereo för mig:
Lyssna Christian, vad är det för verskomp på guran?!

Då fattade jag Tom Morrellos storhet!

Tack Daniel!

Slänger ut en fegisstudioversion från Youtube.

Jag tycker den gör sig bäst studio, avgör själva. Live versioner finns givetvis oxå på tuben...


Äh! Här är en till.
A capella!!!!!!!!


Inga kommentarer: