lördag 5 oktober 2013

Tak, gitarr och badminton

TAK
Ja, alltså vårt tak i Danmark skall renoveras och målas.
Det är putsat med högteknologisk högtryck och borste...
Sen skall det målas och man lämnar 8 års garanti.
Hi tech på gamla eternit tak.

Men jag ooch Lotta vet inte om det är målat ännu...
Så här såg det ut när de gjorde rent.
Men det måste vara torrt innan de kan måla.
Taket har denna färg efter rengöringen.


Men har de målat?
Vi åker ner V. 44 Lotta och jag så får vi väl se.

GITARR, Ja en jag köpte för 700:- på Thomann, Parlour gitarr...
Den låter ju tyvärr inget vidare. Men jag chansade...
Resonatorgitarren för 1000:- var ju en hit!
Man måste våga lite ibland.
Men jag tänkte, kanske ett hål till...
Jag har mätt lite, kanske jag vågar en dag...

BADMINTON.
Ja, William tävlade i A-klass för första gången på länge.
Han gick in och regerade i två matcher.
Men vrickade foten på sista matchbollen...

Det var bara att åka hem...
Jag tror ta mig 17 att han hade vunnit turneringen annars.

Ok, mycket låtar i Tistel projektet på gång.
Vi är ju två gamla gubbar men vi har inte somnat ännu.

Det är kul!
Kanske ska lägga ut nåt demo på hemsidan?

Inga kommentarer: