torsdag 10 oktober 2013

Några bra skådisar...

NÅGRA BRA SKÅDISAR...
Det finns skådisar som sällan gör mig besviken.
Ben Kingsley är en av dem.
Tyvärr har han fastnat i "Bad guy" facket. Han spelar numer oftast elak men gör det bra.
En film jag rekommenderar med honom är annars "Ett hus av sand och dimma".

Sen har vi ju Tim Roth.
Återigen en brittisk toppenskådis.
Jag har nyligen tittat på "The liability", jättebra och Tim är super!
Men rekommenderar här filmen "Broken" (igen) med honom.

Lite jänkare också...
Sam Rockwell!
Jag säger bara "Moon" och "The green mile"!
Han kan spela allt!

Jag avslutar med en annan Christian, Christian Bale!
För varje film han gör verkar han bli bättre!
Är det möjligt?
Jag tycker det!
Om jag måste välja en film med honom blir det "ThePrestige"!!!

Äh! En till...
Adrien Brody!
"The Pianist", vad säger man?
Men han varierar och spelar många olika karaktärer, oftast "snälla".

Det är nog mina manliga skådisfavvosar för tillfället.
Ledsen DeNiro och Pacino...





Inga kommentarer: