söndag 13 oktober 2013

En dag utan tinnitus

EN DAG UTAN TINNITUS!
Faktiskt!


Men vad beror det på?
Har jag för högt blodtryck?
Jag försöker kolla det med jämna mellanrum, har en egen
blodtrycksmätare t.o.m.

Eller är det en skada efter alla års njutning av musik?

Om jag bara visste!
I så fall skulle jag känna mig lugnare och kanske kunna reglera det hela?
I så fall kunde jag också få en bild av när jag är stressad.
För idag känner jag mig inte så stressad på jobbet men det kan ju bero på
att jag vant mig vid ett högt tempo och egentligen är stressad?!

Hursomhelst vill jag inte gå omkring med högt blodtryck.
Och jag vill inte gå omkring med tinnitus om jag inte har någon skada.

Inom läkarvården vet man för lite om tinnitus idag.
Jag vet t.ex. att jag hör vissa frekvenser dåligt.
Alltså en hörselskada.
Men det behöver inte betyda att jag har tinnitus p.g.a hörselskadan!

Snart är söndagen till ända.
Bra på TV numer på söndagar. Bron och Partaj...Cafe Bärs...

Det var skönt att få denna söndag fri från pip och sus.

Inga kommentarer: