söndag 6 oktober 2013

Dansk radio och chilisåser

DANSK RADIO Imponerar på mig.
Självklart för att de spelar musik som jag tycker om.
Inte alltid de största hitsen utan låtar som slog men inte lika mycket som de stora hitsen.
De stora hitsen får man ju alltid höra i alla fall.
Idag hittade jag "Sneums garage" på Dansk radio P6.
Ja, ni ser ju själva nedtill, Blue Öyster Cult...
Men hela programmet jag lyssnade på handlade om Columbias compilation från 1973:
När vi är i Danmark rattar jag oftast in deras P4 som också sänder mycket intressanta
musikprogram.

CHILISÅSER Är gott!
För många år sedan så var nog Tabasco ensam herre på täppan.
Men marknaden har vidgats tack vare stort intresse för dessa goda såser.

Jag är särskild glad över att den portugisiska Piri-Piri kom till Sverige för ett par år sedan.
Den görs nog på licens nu.
Tiger sauce är en annan goding men den är för dyr tyvärr.

Mycket kul på TV ikväll, Partaj, Broen...



Inga kommentarer: