lördag 7 september 2013

Vad gjorde vi i Danmark?

VAD GJORDE VI I DANMARK?

Jo, vi skulle fixa taket. Eller rättare sagt en firma skulle renovera vårt över 30 år gamla tak...
Så här såg det ut i somras:
Och efter en vaskning med högtryck, medel och gud vet vad så såg det ut så här:
Sen skall de alltså måla taket. Jag tror det bli mycket bra!

Under tiden de gjorde rent så stack jag och Lotta in till Roskilde...
Där fanns spännande Absinthe för över 300:- flaskan... Otroligt hög alkoholhalt och lockande etiketter... Jag köpte dock inte någon.
Lunch på Jensen`s Bøfhus. Inget speciellt egentligen. Men trevligt! Det berodde självklart på sällskapet.
Så här såg det ut då vi var i Roskilde, de samlade upp allt avfall. Avfallet innehåller ju asbest..

Vi hade sköna dagar i Danmark... Här en bild från Overby på väg mot Sjællands Odde.
Lotta och jag som ville bada! Men det var för kallt i luften:
Sjælland Odde är ganska dött så här års... Men fisken är alltid färsk!
 Försökte skiva lite nya låtar...En idè blev det väl i alla fall.
Men den känns som om den redan är gjord av 100 musiker tidigare...
På väg hem tog vi färjan Helsingør-Hälsingborg.
Det var nog sista gången vi gjorde det. Det var dyrt och tog mycket längre tid för oss.
Men inget ont som inte har något gott med sig!

Jag har tidigare talat om flæskestegburger
Vi åkte förbi Hillerød och fick uppleva  världens (Danmarks?) godaste flæskestegburger!
Jag tog en kæmpe med hård svål....Gudomligt!!!!
Denna kan alltså fås på Skovgrillen Hillerød som öppnades det magiska året 1962!

Nu är man hemma...Kan fortfarande känna fläsksmaken i munnen.
Jag vet att taket kommer att glänsa i svart snart.
Jag såg Danmark besegra Malta igår.
På Brugsen i Grevinge frågade de varför vi var där så ofta, bor ni här?
-Ja, vi har et sommarhus i Grevinge!

Det är vår dröm och vi lever den!

Kan man ha det bättre?






Inga kommentarer: