lördag 21 september 2013

Kultur för bövelen! och EZ Drummer

KULTUR FÖR BÖVELEN!

Utan kultur skola vi törsta ihjäl!
Utan kultur skola vi förgås av leda!
KULTUR FÖR BÖVELEN!
Det är ett måste för våra själar!

Därför skola jag och min fru minst en gång om året besöka teater.
Stadsteatern är ypperlig med sina fördelaktiga biljettpriser och pjäser.

Nej, till skillnad från musikaliska evenamang med rock`n´roll inslag
så bjuda Stadsteatern på pjäser med etablerade skådespelare.
(Annars vet ju följare av denna blogg att jag även är en flitig konsertbesökare...)

Denna gång föll valet på dramakomedin:
Vi parkerade nära Norra Latin och till min förvåning och besvikelse har jag nu insett att det inte längre är gratis att parkera i stan på helger.
Men Norra Latin är dock vackrare än tidigare och har onekligen en fin fontän.
(och jag har en fin fru)
Därefter värmde vi som vanligt upp i Teaterbaren...

Alltid lika mysigt att sitta där inför en matinè.
Vi väljer faktiskt att oftast gå på just matinè för det känns bättre.

På väg hem blev vi ju tvungna att fylla på Nagchampa förrådet.
Prövade en ny, mycket fin, rekommenderas!

Pjäsen var underhållande och bra!
Yvonne Lombard och Jakob Nordenson var största behållningen!

EZ DRUMMER skall jag ge mig på...

Jag som inte kan slå en takt på ett trumset.
Men vad f-n vi måste ju få ihop våra låtar och Cozy Powell och John Bonham är ju döda, Ian Paice fortfarande upptagen, Niklas Sjöblom gillar inte stilen och Fredrik Jansson ointresserad... så vad ska vi göra?

Tomas gör ett fantastiskt jobb men det här tar ju tid, mycket tid!
Så in med Chrille vetja!
Vi får se eller rättare sagt höra hur det här slutar...



Inga kommentarer: