fredag 27 september 2013

Från Wishbone Ash till Lou Reed och tillbaks

FRÅN WISHBONE ASH Hemsida hittade jag en länk till ett Gibsongitarrforum.
Spännande!
Där fanns massa inlägg från folk som handlade om skivor med fantastiska gitarrsolon på.
Jag läste och läste...
"LOU REED Blue mask"...a record with amazing guitar solos!

Oj! har jag missat nåt?
Steve Hunter spelade ju med Lou och han var ju bra...

Laddade ner och lyssnade...

Nej!
Herregud vad är det för skit?
Gitarrsolon, var?!

Nej, det finns några tomtar i musikvärlden som jag ej förstår mig på.
Jag vill understryka "ej förstår mig på".
De är stora och erkända och hyllade.
Lou Reed är ju en av dem.

Nej, TILLBAKS till Wishbone Ash!

Här kan vi snacka gitarrsolon!

Därför släpper jag iväg en suddig gammal livelänk från Youtube (igen)
Njut av fredagen, det gör jag!


Inga kommentarer: