måndag 26 augusti 2013

Choklad och klagan

CHOKLAD Åt vi i helgen på Chokladfabriken på söder i Stockholm.
När man mumsar sådär god choklad blir man ju också snabbt mätt på choklad.
Det är synd tycker jag men som andra sötsaker så har ju även choklad den effekten.
Men det är fina bitar de säljer...

På vägen dit så gick vi uppför Katarinavägen...

Här emellan passar jag på att bryta in på ämnet öl (innan min klagan... som kommer senare)
Köpte denna i Danmark innan jag åkte hem. Finns ej i Sverige men rekommenderas
om man har turen att stöta på den i Danmark eller i Tyskland (såklart).
Den smakade mörkare än den var. Som de flesta andra tyska öl så var även denna perfekt.
Och flaskan är ju väldigt trevlig.

Men vad jag ville säga är att mörk öl ibland passar väldigt bra med choklad, tycker jag.

Nu till KLAGAN...
Jag börjar att klaga på singer songwritern som satt inne i affären TIP TOP Gitarrer på Katarinavägen i lördags.
Här hade jag sett fram emot att få dra några ackord på spännande Eastmangitarrer eller fingra lite på asiatiska Fina gitarrer (märket heter Fina) men...
Killen satt med en kompis och sjöng sina låtar och prövade vilken gitarr som passade bäst för hans röst!
Jag orkar inte!
Det fanns helt enkelt inte plats för nån annan där.
För vad skulle hända om jag började strumma "Min kärlekssång" mitt i deras session?!
Nej, ta lite hänsyn kände jag, du är inte ensam.

Sen ska jag givetvis klaga på Hammarby.
14000 pers. kommer till Tele2 arena för att se superettans bäst betalda spelare bli förnedrade!
Jag finner inte ord!





...Men annars är det bra, bilen går bra och kaffet är ok, lön imorrn och jobbet har man kvar...
3 dar till sen en tur till Danmark.




Inga kommentarer: