torsdag 27 juni 2013

Stäng av musiken, det är sjukt!

STÄNG AV MUSIKEN, DET ÄR SJUKT!
Hur många gånger i livet har jag fått höra det?
Ett hundratal gånger?
Närmare femhundra, tusen gånger.

Nu, Goran Kajfes.
"Det är läskig musik"
"Cirkusmusik igen, Christian"
"Vad är det här?"
"Spela inte så högt, jag får ont i magen!"
O.s.v...

Men jag ser det så här.
Det jag lyssnar på berör tydligen.
Det är inte Mix Megapol eller Rock klassiker 106,7...

Nej, det här är tydligen lite mer än så.
Ozric tentacles, Leaf Hound, Ian Carr Nucleus, Pat Travers, Rush, Clutch, Tømrer Claus, Midnight sun, Alex Harvey, Saga, Ted Nugent................................................

Det är bra!
Alltid retar det någon.
Alltid öppnar det en dörr till någon som ej hört det förut.
Alltid ger det en bild av vilken musikätare jag är.

Vi bjuder därför på Pat Travers live, naket...med Snortin` whiskey
(jag älskade att sjunga den i replokalen!) och Boom Boom.
Han har tagit upp sina gamla godingar igen.



Inga kommentarer: