torsdag 30 maj 2013

Hård rock

Alltså HÅRD ROCK inte hårdrock (fast det är också OK).
Vad är skillnaden? Jag vet inte själv egentligen.

Det jag tänkte blogga om är ju både hård rock och hårdrock tycker jag.

Jag börjar med hårdrock.
Orange goblin "A eulogy for the damned".
Jag har sagt det förut och säger det igen.
Idag vet jag inget band som gör så här bra riff!
Jag älskar riff och det är för mig som i en orgie att få vältra mig i alla
dessa underbara riff!
De är ju generösa också, varje låt innehåller minst två riffdängor av hög kvalitet.
På denna skiva tycker jag också sångaren gör bra ifrån sig, men det är ju studio förvisso...
Håller han live?

Nästa fynd vill jag kalla hård rock.
"Pinnick Gales Pridgen".

Någon vågade släppa dem lös i en studio och förstod väl vad som komma skulle.
Bra hård rock! Det är något visst med trios.
Kanske att trummisen drar på lite för mycket ibland.
Men han har ju spelat i Mars Volta så vad kan man förvänta sig?

Härligt att hitta nya pärlor i musikdjungeln!

Smakprov:



Inga kommentarer: