lördag 25 maj 2013

Följderna och en Landola

FÖLJDERNA Av branden i Skogås var bl.a. att Ica fick sälja ut hela sortimentet för halva priset.
En märklig känsla inne i affären...
Man fyndade väl lite men jag hade hellre sett att vi sluppit branden.

Har under flera veckor tittat på en LANDOLA J 85 på Blocket.
En jumbogitarr, snygg och med mic.
Så jag har nyss varit i Jakobsberg, andra sidan stan och testat den.
Men, nej!
Ingen skön känsla och tråkigt ljud.
Jag hade väntat mig mycket bättre ljud framförallt.

Landola har en patenterad "träföråldringsteknik" som innebär att man torkar träet i gitarren och
det skall motsvara flera års "åldring".
Vad hjälpte det?

Nej, den finns som sagt kvar i Jakan...


Nu lyssnar jag på nyss inköpta "Imaginos" med Blue Öyster Cult.
Varför har jag inte redan denna pärla i min CD samling?

Ska försöka mig på ett omslag så Tomas kan lägga ut vår musik på nätet.

Inga kommentarer: