onsdag 15 maj 2013

Att jobba i skola och lyssna på Jo Jo Gunne

ATT JOBBA I SKOLA Är komplext, intensivt, bullrigt, roligt, ställer höga krav på logistik, ekonomiskt snävt...

Det blir inte lättare av att ens närmaste kollegor slutar inom en månads varsel.
Kvar sitter jag som bitr. rektor med ny rektor redan förvisso (han är jättebra, det är inte det) och snart behöver vi en ny bitr. rektor till då min andra kollega slutar.

Att lämna en rektorspost (efter 18 år!) och bitr. rektorspost lämnar spår!

Spår av tomhet...saknad...börja om...bara jag kvar...

Det är tungt.
Dessutom i maj då allt skall sättas inför höstterminen.
Och ni som arbetar i skola vet att det inte är lite jobb inför skolavslutningen...

Varför är jag kvar då?
Det är inte en dålig skola. Den är nog som de flesta här i landet.

Vet inte...Det är ju ok men alldeles för mycket just nu och ett tag framöver...


OCH LYSSNA PÅ JO JO GUNNE Gör jag för att koppla av när jag är hemma just nu.
Hittade detta fantastiska liveklipp från en repning med gänget.
Det är Steve Lukather som sitter och hoppar på pallen medans han tokdiggar!





Inga kommentarer: